عمومی

زمان تعویض تسمه تایم

زمان تعویض تسمه تایم در کارکرد صحیح سیستم موتورهای احتراق داخلی نقش بسزایی دارد. برای عملکرد درست تسمه تایم نباید تا زمان خراب شدن و فرسودگی آن صبر کرد. برای تعویض و جایگزینی تسمه تایم حساسیت بیشتری را می بایست به کاربرد. زیرا در صورت فرسودگی پاره شده و خسارات و آسیب‌های جدی و هزینه‌های بالایی را به جای می‌گذارد. درواقع تسمه تایم را باید به صورت دوره‌ای و طی مدت زمان خاصی جایگزین کرد. فروشگاه اینترنتی اکسپرس یدک، تسمه تایم ماشین را برای خودروهای ماشین چینی همچون تسمه تایم ام وی ام X22 و تسمه تایم جک J5 با کیفیت درجه یک و قیمتی مناسب فراهم نموده است.

تسمه تایم چیست؟

تسمه تایم وظیفه‌ی زمانبندی باز و بسته شدن سوپاپ‌ها را بر عهده دارد. جنس این قطعه لاستیک بوده و دندانه‌هایی بر روی سطح آن مشاهده می‌شود. دندانه‌های سطح تسمه تایم و اندازه‌ی آن، به مدل خودرویی که برای آن طراحی شده است وابسته می‌باشد. تسمه تایم بر روی پولی‌های میل لنگ جای می‌گیرد و رابط بین میل لنگ و میل سوپاپ می‌باشد. این رابط، با دو دور چرخش میل لنگ، یک دور میل سوپاپ را می‌چرخاند. این فرایند، حرکت سوپاپ‌ها را نیز به همراه دارد.

تسمه تایم تعیین زمان باز و بسته شدن سوپاپ هوا و سوپاپ دود را عهده دار است. درواقع این قطعه‌ی لاستیکی شکل، با انتقال حرکت میل لنگ به میل سوپاپ، سوپاپ‌‌ها را بالا و پایین می‌برد. به دیگر بیان تسمه تایم، نقش بسزایی در تنظیم زمان باز و بسته شدن سوپاپ‌ها دارد. نتیجه آنکه تسمه تایم در عملکرد موتور خودرو نقش بسزایی و فقدان وجود این قطعه سبب روشن نشدن و به حرکت درنیامدن خودرو می‌شود.

تسمه تایم چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *